Slijmbeursontsteking van de Heup

Wij helpen je dan verder!

Een slijmbeurs is een glijlaag die ervoor zorgt dat de verschillende weefsel in het lichaam niet langs elkaar schuren. Door een slijmbeurs kan een gewricht bijvoorbeeld soepel bewegen. Een slijmbeursontsteking (Bursitis) komt vooral voor in de schouder, de elleboog en de knie. Het kan ook in de heup voorkomen. Vooral mensen boven de 30 jaar kunnen er last van hebben.

Door overbelasting of – in zeldzame gevallen – een infectie kan de slijmbeurs ontsteken: we spreken dan van bursitis.

U heeft last van pijn en stijfheid. Soms kunt u het lichaamsdeel waarin de ontsteking zit moeilijk bewegen. Ook kunt u op die plek een zwelling zien of warmte voelen. De pijn kan uitstralen naar andere delen van uw lichaam.

Bij Fysiotherapie Hoog Lede zullen we een echografisch onderzoek doen om de slijmbeurs ontsteking vast te stellen. Mocht een slijmbeursontsteking worden vastgesteld kunt u via de huisarts ontstekingsremmers krijgen. Als fysiotherapeut gaan we aan de slag met het optimaliseren van de beweeglijkheid van de heup.

Tijdens je revalidatie door doen we verschillende testen en metingen. Deze testen en metingen worden gedaan om je vooruitgang meetbaar te maken. Onderstaand een aantal voorbeelden van testen en metingen die we doen:

– Beweeglijkheid heup

Verdenking op een slijmbeursontsteking? Laat het vaststellen met een echografisch onderzoek