Peesontsteking van de elleboog

Wij helpen je verder!
Therapie & Proces bij Fysio Hoog Lede

De oorzaak van een peestontsteking is vaak een blessure of overmatige prikkeling van de pees of spier; bijvoorbeeld als een bepaalde beweging steeds herhaald wordt of door een plotse toename van een activiteit. Daarnaast kunnen ook sporters die een te intensieve training volgen kunnen een peesontsteking krijgen.

Lichamelijke factoren, zoals een verschil in lengte van de benen of een voetafwijking, kunnen ook een rol spelen bij het ontstaan van tendinitis. Daarnaast spelen minder stabiele gewrichten of osteoporose soms een rol, vooral bij mensen boven de veertig. Een ontsteking van de pees komt vaak voor in de schouder, pols (duim), knie of dij.

Als u bij ons komt met klachten aan de elleboog en symptomen van een peesontsteking zullen we met u een echografisch onderzoek doen.

Met een echografie kunnen we de volgende aspecten goed bepalen:
– Pees ontsteking aanwezig of niet
– Fase van pees ontsteking

Vanuit het onderzoek kunnen we bepalen of een ontsteking daadwerkelijk aanwezig is, daarnaast is het van belang te bepalen in welke fase deze ontsteking zich bevindt, aangezien verschillende fases om een andere behandelmethode vraagt.

Naar aanleiding van de fase bepaling starten we de behandeling in die uit de volgende vormen kan bestaan:
– Fysiotherapie / Fricties / Advies
– Shockwave
– EPTE

Tijdens de behandelingen doen we verschillende testen en metingen. Deze worden gedaan om je verschil meetbaar te maken. Onderstaand een aantal voorbeelden van testen en metingen die we doen:

– Beweeglijkheid elleboog

De manier van zoeken bepaald wat er gevonden wordt