Golferselleboog

Dan helpen wij je verder!
Therapie & Proces bij Fysio Hoog Lede

De spieren van uw onderarm zitten bij de elleboogknobbels aan uw elleboog vast. Die knobbels kunnen geïrriteerd raken en bij bepaalde bewegingen pijn doen. Als deze irritatie aan de buitenkant zit, dan heet dat een tennisarm. Als de pijn juist bij de binnenkant zit, dan heeft u een golfelleboog.

De oorzaak van beide klachten is niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk komt het door overbelasten van uw onderarm, bijvoorbeeld door een plotselinge, zware belasting van spieren die niet warm zijn. Denk bijvoorbeeld aan een stevige pot tennis zonder warming-up. Een andere oorzaak van een golfarm kan het steeds maken van dezelfde polsbeweging zijn, zoals bij schilderen en computerwerk. Door dit soort bewegingen kunnen kleine scheurtjes ontstaan in de pezen waarmee uw onderarm spieren aan de elleboog vastzitten.

Als u bij ons komt met elleboogklachten en symptomen van een tenniselleboog of golferselleboog zullen we met u een echografisch onderzoek doen.

Met behulp van echografie kunnen we de volgende aspecten goed in kaart brengen:
– Pees ontsteking aanwezig of niet
– Fase van pees ontsteking

Vanuit het onderzoek wordt bepaald of een ontsteking daadwerkelijk aanwezig is, daarnaast is het van belang te bepalen in welke fase deze ontsteking zich bevindt, omdat verschillende fases om een andere behandelmethode vraagt.

Na de fase bepaling starten we de behandeling welke uit de volgende vormen kan bestaan:
– Fysiotherapie / Fricties / Advies
– Shockwave
– EPTE

Tijdens de behandeling door doen we verschillende testen en metingen. Door het doen van deze testen en metingen kunnen
we verschil meetbaar maken. Onderstaand een aantal voorbeelden van testen en metingen die we doen:

– Beweeglijkheid elleboog

De manier van zoeken bepaald wat er wordt gevonden

Maak nu een afspraak!