“Wij willen echt dat klanten de extra stap ervaren”

Tenslotte blijft er nog 1 collega over; Jip. Jip Regtop is een bekende naam in de gezondheidszorg in Maasland/Maassluis. Vanuit zijn samenwerking met Huidzeker werd hij door Jasper de Wit en Henk Jan Verzijl benaderd voor hun nieuwe medisch centrum in Vlaardingen. “Ik geloof dat je samen altijd verder komt. In Bram zag ik een waardevolle collega met een duidelijke visie. Toen heb ik hem gevraagd om dit avontuur samen aan te gaan.”

Van fysiotherapeut naar …
Iedereen heeft een idee bij wat een fysiotherapeut doet, maar dat gaat niet meer  volledig op voor jou. “Sterker nog, ik behandel eigenlijk helemaal niet meer binnen Fysiotherapie Hoog Lede. Mijn rol binnen het team is eigenlijk gericht op ontwikkeling. De ontwikkeling van het personeel en visie/strategie van de praktijk. Ik haal veel energie uit het bedenken van nieuwe concepten om dit vervolgens uit te werken met het team. We willen gezamenlijk echt de zorg gaan vernieuwen en verbeteren!”

Toekomst
Jip is dan ook kritisch op de huidige inrichting van de zorg. “Ik denk dat het huidige zorgmodel het niet gaat redden. Als je ziet dat elk jaar weer bezuinigd moet worden en er altijd maar gezegd wordt dat zorg te duur wordt, dan denk ik dat het huidige zorgstelsel echt anders moet.

Ik denk dat de zorg meer gaat ontwikkelen in producten dan losse diensten. Daarnaast zou het een goede ontwikkeling zijn dat we als maatschappij meer investeren in onze gezondheid. We moeten aan de slag vóór we ziek worden of blessures oplopen. Er zijn onderzoeken die laten zien dat een investering in gezondheid, geld oplevert in de zorg. Anders gezegd; investeren in gezondheid is goedkoper dan het afnemen van zorg. Daarnaast zijn er genoeg onderzoeken die laten zien dat voldoende beweging en gezonde voeding bijdragen aan het verminderen van ziektelast of zelfs het  terugdringen van chronische ziektes.

Trots
Toch is Jip niet alleen kritisch, terugkijkend op de eerste paar jaar ziet hij ook het succes wat in deze korte tijd is ontstaan. “Het grootste succes is naar mijn idee onze klanttevredenheid. Onze visie en strategie richt zich echt op klanttevredenheid. Je denkt misschien dat als je een dienstverlenend beroep uitoefent automatisch dat klanttevredenheid ‘wel goed zit’. Daar gaat het vaak ook gelijk mis. Wanneer iets vanzelfsprekend zou zijn wordt het normaal en niet meer bijzonder. Wij willen echt dat klanten de extra stap ervaren die we voor ze doen. Dat heeft met effort en persoonlijkheid te maken. Ik ben echt trots als ik kijk hoe klanten de behandeltrajecten bij ons ervaren.”

About the author

Leave a Reply

× App met ons voor een afspraak!